Alla inlägg under juni 2009

Av Tomas - 13 juni 2009 13:01

Nu är 10 dagar av musik över och det har blivit mycket riktigt bra att se och lyssna på.

Om jag börjar med Sweden Rock Festival så kan alla som var där hålla med om att det var riktigt jävla kallt och blött. Jag hade 4 grader i bilen när jag skulle lägga mig efter tosdagens övningar. Gav fan i Twisted Sister vilket jag har och kommer att få mycket skit för. Ska man jobba så måste man sova lite också och timmarna med sömn blir inte så effektiva när man ligger inkliad in i bakluckan på bilen.

Det mest bestående i musikväg denna festival är i alla fall Veins of Jenna(bilden) ,Impellitteri och så hade vi tre kanonakter på Rock Stage som satt som en käftsmäll Volbeat, Flogging Molly och Motörhead.......inget Eros Ramazotti tjaft här inte :D   ..........

Ska man se på publiktrycket vi scenen så var det dessa tre och faktiskt Europe som det blev tryck på.

 Nog om Sweden Rock och vidare till gårdagens Where the action is där jag faktiskt var besökare och vädret var inte med oss denna dag heller, massor av regn eller som Perssons Pack sjuger "....och från himlen faller ett helvetes regn". Genomsura så njöt vi (jag och min kusin Cassandra) av fredagen och drack massor av kaffe för att hålla värmen, jävlades med de som inte kunde vara där per telefon och njuta av framförallt Neil Young (gubben rockade järnet och vi i publiken njöt), men helt underbara var både Perssons Pack (som vanligt, men Love verkade grymt påverkad för att tjejen fanns i publiken och missade lite solon, men han bara log och det är väl så det ska vara för publiken bara jublade och brydde sig skit om det.) och för första gången fick jag se Pixies och de verkade ha riktigt kul på scen och jävlar vilket röj det var.


The end!

Av Tomas - 1 juni 2009 12:28

Snart början resan mot Blekinge och Sweden Rock Festival.

Att bo i bilen, långa duschköer, dammigt och stekande sol.......det är helt enkelt underbart :)

Det är likson Heaven & Hell på en och samma gång........


Jag har ju varit jävligt dålig på att blogga så jag får försöka bättra mig.

Problemet är att jag skrivit det här inlägget flera gånger och varje gång jag ska spara tokar systemet ur ...... serverfel och annant skoj


Nu tar det i alla fall en vecka innan det blir något mer här, men nu är ialla fall sommaren här som jag önskade senast jag skrev.


Keep on rockin' och kram till alla!

Ovido - Quiz & Flashcards