Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Datorn har haft semester och sen har det varit begravning

Av Tomas - 30 juli 2009 15:37

Det har varit lugnt på skrivarfronten ett tag nu. Datorn tog semester och lade ner, som it-tekniker är jag lagom intresserad av att börja med sånt hemma, men nu är det gjort.

Senast jag var här hade det varit en kylslagen kväll i Hedesunda med Perssons Pack.


Det har hänt lite tråkiga saker sedan sist.

Vi begravde min mormor den 23e juli, sorgligt, men det var verkligen fint.

Nu vilar min mormor, den vackraste människan i världen.

När jag var liten var jag om inte alltid så väldigt ofta hos henne och eftersom hon blev mormor när hon var 36år så blev hon lite som en extra mamma. Många fina minnen kommer att leva kvar för alltid.

Jag har ju också vanan att koppla ihop låtar med händelser och dagen efter min mormor gått bort spelade (ännu en gång) Perssons Pack på Peace and Love och låten "Bortom månen och Mars" och då gick mina tankar till henne och det gör det varje gång jag hör den.


Cykeln är förresten fixad och eftersom jag är av naturen lat när det gäller sådana saker så blev den inlämnad. Nu är det ju så enkelt att cykelverkstan är i samma hus som jag bor. Lite tid tog det dock att få den 20m för rep, men vem fan har bråttom :D

Jag har även idag köpt ett motorfäste till Volvon som de påpekade på besiktningen i februari, ca 6månader sen, jag finns risk att jobbet tar samma tid....typ. vem fan har bråttom :D


Nu ger jag mig, ska slappa en stund med en bok och sen ge mig ut och trampa några mil.


Simma lugnt...


 
 
Ingen bild

Linda

18 augusti 2009 15:51

Oj så tråkigt! Beklagar sorgen....!

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas - 14 januari 2011 22:37

Precis hemkommen från en livsfarlig kväll på hal is med en massa tunga stenar och sopborstar. En kväll i curlingens tecken, förbannat halt, men riktigt roligt. 24 amatörer med varierande stilar. Synd att inte iPhonen var med så kunde det har bli...

Av Tomas - 13 januari 2011 18:37

För en vecka sen steg vi på Cinderella för att spendera 18h på vattnet mellan Stockholm och Mariehamn.   Många vet vad jag talar om när jag säger att känslan i kroppen när man vaknar upp (om man gått och lagt sig) på morgonen efter ett oräkneligt...

Av Tomas - 2 september 2009 18:40

Nu är det bara 1 1/2 vecka kvar till Sotockholm Halvmarathon...phu, men det har blivit några mil i sommar så runt kommer jag. Det kommer nog säkert att göra ont i hela kroppen efteråt. :)   Var på kräftskiva i lördags hos Niklas mor, bara 47 pers, me...

Av Tomas - 27 augusti 2009 19:44

Innebandy, flytthjälp, löpning och arbete. Ja, en kort, men enkel sammanfattnig vad som hänt den senaste veckan.   Har även besökt läkaren och ska byta lite mediciner, lite för mycket äggvita i urinen, vilket inte är riktigt bra/ öka på astma medicin...

Av Tomas - 20 augusti 2009 21:12

I dag har det varit tokstress på jobbet, lunch i bilen på 5minuter. Ett rännande mellan olika ställen för att få igång skolorna så att deras datorer ska fungera ordentligt och vi ska slippa sura miner från våra användare. Inget man gör är riktigt bra...

Ovido - Quiz & Flashcards